فرغون باسکول دار و فرغون دیجیتالی چه کاربردی دارند؟

فرغون باسکول دار

در این بخش قیمت انواع فرغون باسکول دار دیجیتالی به همراه مشخصات فنی و کاربرد دستگاه را به شما عزیزان ارائه میکنیم. در ادامه به ترتیب به معرفی دستگاه، مشخصات فنی مدل های مختلف آن، کاربرد های دستگاه و برترین ارائه دهندگان فرغون دیجیتال در ایران معرفی خواهیم میپردازیم. با خواندن این بررسی تخصصی مختصر به همه سوالات شما درباره انواع فرغون دیجیتالی پاسخ داده میشود. به علاوه میتوانید برای مشاوره آنلاین از تیم پشتیانی اکوصنعت کمک بگیرید، پیشنهاد میشود این بخش دا از دست ندهید.

فرغون باسکول دار دیجیتالی چیست؟

فرغون باسکول دار نسل جدیدی از فرغون ها است که آن را با نام هایی چون فرغون باسکول دار دیجیتال، فرغون باسکولی، فرغون دیجیتال و فرغون دیجیتالی نیز میشناسند.

امروزه به کمک این دستگاه میتوان چندین برابر گنجایش یک فرغون معمولی را با صرف نیروی کمتر به راحتی حمل کرده و همزمان وزن گیری نمود. زیرا با این وسیله دو کاره به راحتی می توان هم زمان با حمل بار، وزن بار را نیز با دقت مطلوبی گرفت.

با استفاده از فرغون باسکول دار دیجیتالی چه در زمان حمل و چه در حین تخلیه بار نیازی به لیفت کردن (بلند کردن) فرغون نمیباشد. چرا که این دستگاه چهارچرخ میباشد و برای جابجایی تنها نیاز به هل دادن دارد. از طرف دیگر با وجود درب تخلیه و پیچ های رگلاژ، با کشیدن اهرم تخلیه بار فرغون به آسانی تخلیه میشود.

فرغون باسکول دار

شایان ذکر است که از رنگ کوره ای استاتیک برای بدنه دستگاه استفاده میشود و به همین خاطر بدنه دستگاه نسبت به زنگ زدگی کاملا مقاوم میباشد و در هر شرایط آب و هوایی به راحتی کار میکند.

لودسل مورد استفاده در فرغون باسکول دار اکوصنعت با دقت بسیار بالای 50 گرم، وزن بار را گزارش میکند. نمایشگر های مورد استفاده نیز مدل A12 یا SP12 میباشند که دارای باتری هستند و به صورت پرتابل میتوان از آنها استفاده کرد. از آنجا که هم نمایشگر دستگاه و هم لودسل قطعات الکترونیکی هستند، مجهز به باکس محافظ شده اند تا از هرگونه آسیبی مصون بمانند.

دسته های دستگاه هم با روکش های باکیفیت و نرم پوشیده شده اند تا کاربر احساس رضایت بیشتری در حین کار با دستگاه داشته باشد.

اکوصنعت برای این محصول 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به خریداران ارانه میکند. ارائه گارانتی 2 ساله از مزایایی است که تنها مشتریان ما از آن بهره مند میشوند و با خیالی آسوده اقدام به خرید دستگاه میکنند.

نمایشگر فرغون باسکول دار

کاربرد اصلی فرغون باسکولی

متداول ترین کاربرد فرغون دیجیتال در مرغداری ها (مرغداری های صنعتی گوشتی و تخمگذار) و دامداری ها (مراکز پرورش دام و پرواربندی ها) میباشد. این نسل از فرغون ها برای عملیات هایی که نیازمند حمل بار همراه با وزن گیری و توزین دقیق میباشد، میتوان به خوبی استفاده کرد. به همین خاطر استفاده از این دستگاه در جابجایی علوفه ها، انبار غلات و خشکبار، بوجاری کردن و شالی کوبی نیز بسیار کارآمد میباشد.

مشخصات فنی انواع فرغون باسکول دار دیجیتال

فرغون باسکول دار در دو مدل 250 و 300 تولید میشود. در ادامه جدول کامل مقایسه این دو مدل را میبینید. در این جدول ویژگی های متفاوت هر مدل با رنگ سبز از هم متمایز شده اند تا مقایسه بهتری انجام دهید.

 
 
اطلاعات محصول

فرغون باسکول دار 500 کیلو

فرغون باسکول دار 600 کیلو

موجودی داشتن در انبار داشتن در انبار
ظرفیت لودسل 700 کیلوگرم 750 کیلویی
ظرفیت باسکول 500 کیلویی 600 کیلویی
ظرفیت بار فله ذرت 230 تا 250 کیلوگرم 270 تا 300 کیلوگرم
رنگ رنگ کوره ای استاتیک رنگ کوره ای استاتیک
صندوق نمایشگر دارد دارد
نمایشگر A12 A12
درب تخلیه دارد دارد
لاستیک جلو لاستیک بادی 4 لایه یزد لاستیک بادی 4 لایه یزد
دقت 50 گرم 50 گرم
لاستیک عقب لاستیک صنعتی گردان لاستیک صنعتی گردان
پبچ رگلاژ مجهز به 3 پیج رگلاژ مجهز به 3 پیج رگلاژ
ضخامت ورق 2 میلی متر 2.5 میلی متر
دسته خرگوشی دارد دارد
رینگ لاستیک فرغون ورق 2 میل ورق 2 میل
گارانتی 2 سال 2 سال
شمارنده تعداد بارگیری دارد دارد
پیچ رگلاژ تنظیم شیب کاسه دارد دارد

اجزای فرغون باسکول دار

فرغون باسکول دار از 5 بخش اصلی تشکیل میشود؛ لودسل و نمایشگر که سیستم توزین دستکاه را تشکیل میدهند و چرخ ها، شاسی و کاسه فرغون که ساختار اصلی دستگاه را شکل میدهند. علاوه بر این ها از قطعات دیگری مانند پیچ های رگلاژ و باکس محافظ قطعات الکترونیکی در ساخت فرغون باسکولی اکوصنعت استفاده میشود که در ادامه به کارکرد آنها خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

فرغون باسکول دار

لودسل

لودسل یک سنسور و حسگر الکترونیکی است که برای اندازه گیری وزن و نیرو بکارگرفته میشود. این قطعه حساس ترین بخش فرغون باسکول دار میباشد. لودسل ها دارای انواع مختلف با ظرفیتهای گوناگون میباشند. محل استفاده ی این حسگرها در گوشه های باسکول و در باسکول های صنعتی بزرگ در ۴ گوشه و وسط سازه میباشد.

در طراحی و ساخت فرغون باسکول دار از یک لودسل قوی استفاده میشود. شایان ذکر است که ساخت این قطعه تکنولوژی بالایی دارد و به همین خاطر در داخل کشور تولید نمیشود. در نتیجه اگر آسیب ببیند و از کاربیفتد باید تعویض گردد. در انبار های خوراک دان نیز موش وجود دارد و از آنجا که موش ها همه چیز را میجوند، احتمال جویده شدن لودسل و خراب شدن آن وجود دارد. از طرف دیگر لودسل ها در حین جایجایی دستگاه، بار زدن و یا شستشو آن احتمال آسیب دیدن را دارند. لودسل فرغون دیجیتال شرکت ما به همراه یک محافظ کامل و ضدآب طراحی میشوند به نحوی که از هر آسیبی مصون بمانند.

 نمایشگر

وظیفه این قطعه نمایش وزن وارد شده میباشد. نمایشگر ها انواع گوناگونی دارند و هر مدل قابلیت های مختلفی دارد. در ساخت فرغون باسکول دار از نمایشگر های A12 و SP12 استفاده میشود. هر دو مدل گفته شده بسیار بادوام اند و در باسکول های 5 تن و نیسان کش هم از همین نمایشگر استفاده میشود. در قیمت فرغون باسکول دار، به کیفیت نمایشگر توجه داشته باشید چرا که برخی تولیدکنندگان از نمایشگر های بی  کیفیت چینی با قیمت های بسیار ارزان تر استفاده میکنند. در بین دو مدل گفته شده، نمایشگر A12 کمی گرانتر و با کیفیت تر است.

فرغون باسکول دار

لاستیک یا چرخ

دو چرخ جلویی فرغون باسکول دار چرخ های باکیفیت 4 لایه یزد یا یاسا میباشند. رینگ چرخ ها ورق 2 میل میباشد و دارای بلبرینگ اند که باعث میشود تا استحکام و دوام چرخ ها افزایش یابد و راحت تر نیز حرکت کنند. لازم به ذکر است که لاستیک های ضعیف و ارزان دو لایه، سه لایه و یا توپر هستند و ورق رینگ شان هم نازک تر (نیم میل) میباشد.

چرخ های انتهایی فرغون از نوع دایکاست صنعتی است و متحرک میباشد تا به راحتی بتوان دور زد و فرغون را چرخاند.

 کاسه فرقون

کاسه فرغون دیجیتال به شکل ذورنقه ای است و گنجایش بسیار بیشتری نسبت به فرغون های معمولی دارد. در کاسه فرغون های دیجیتال میتوان تا 250 کیلوگرم بار فله و حداکثر 500 کیلوگرم بار را حمل کرد.

شاسی دستگاه

شاسی سازه مانند فندانسیون و پایه آن می باشد که کاسه، چرخ و سایر اجزای فرغون باسکول دار به آن متصل می باشد.

روند تهیه خوراک با فرغون های معمولی

در روش سنتی هر کارگر در انبار غله، با توجه به جیره و سن جوجه باید مقدار مشخصی دان تولید کند. برای اینکار ابتدا باید ذرت و سویا و دیگر مواد اولیه خرد و آسیاب شود تا به خوراک قابل استفاده جوجه تبدیل بشود. پس باید مقادیر مشخصی از هر ماده خوراکی برای آسیاب شدن تهیه بشود.

در باز زدن فرغون نیز مرتبه اول بار بر روی باسکول میرود اما برای دفعات بعد فرقون را برای وزن کردن روی باسکول نمیبرند و همان وزنی که دفعه اول بدست آورده را معیار برای دان زدن خود قرار میدهد. حال برای دان زدن برای یک واحد ۲۰ هزاری در روزهای پایان دوره باید ۴ تن دان را با آسیاب و میکسر برای مصرف جوجه ها اماده کنند. با توجه به اینکه هر فرقون حدود ۵۰ و نهایتا ۱۰۰ کیلو دان میگیرد باید ۸۰ مرتبه فرقون را پر کرده با یک چوب سطح فرقون را صاف کرده و به داخل حوضچه ریخته شود.

فرغون باسکول دار

معایب فرقون معمولی نسبت به فرغون باسکول دار

در ادامه میخواهیم به بررسی دقیق تفاوت های فرغون باسکول دار و فرغون های معمولی بپردازیم. چرا که اغلب افرادی که از فرغون های معمولی استفاده میکنند و تجربه کار با این دستگاه را نداشته اند، از تاثیرات منفی و راندمان پایین فرغون های معمولی غافل هستند.

  • در فرغون های کلاسیک وزن کردن به درستی صورت نمیگیرد، زیرا دان زدن بسیار کار سختی است. با توجه به کار سخت و دفعات زیادی که بار توسط کارگر با فرقون معمولی حمل میشود باعث خستگی زیاد کارگر و بعد چند سال باعث بوجود آمدن دیسک کمر و به خطر افتادن سلامتی کارگر میشود. البته صاحب مرغداری به این نکته توجه نمیکند و معمولا در جواب ما می گوید وظیفه ی کارگر است در قبال پولی که میگیرد کار کند.
  • نیاز به بار زدن فرغون در دفعات زیاد در طول یک روز باعث میشود بیشتر اوقات یکی یا دو مشت خطا در بارزدن به وجود بیاید که در نهایت در طی یک روز ممکن است ۵ الی ۱۰ کیلو خطا به وجود بیاید. با توجه به قیمت بالای مواد خوراکی (سویا کیلویی ۱۴ هزار تومان ذرت ۴ هزار تومان) این پرت خوراک دان باعث ضرر مرغدار و کاهش در آمد او خواهد شد. آسیب اقتصادی همین مورد به تنهایی در طول یک بازه زمانی کوتاه از قیمت فرغون باسکولی بیشتر خواهد شد.
  • در یک فرقون‌ معمولی حدود ۵۰ کیلو ذرت و ۳۰ کیلو سویا جا میشود. چرا که چگالی سویا از ذرت بیشتر است و در وزن برابر حجم سویا نسبت به ذرت بیشتر میباشد. پس در نهایت خوراک کمتری در فرقون جای میگیرد. و نیاز است تا دفعات زیادی فرقون پر وخالی بشود. در صورتی که با فرغون باسکول دار می توان در هر بارگیری، ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیلو ذرت و ۲۲۰ کیلو الی ۲۵۰ کیلو سویا را جابجا و با دقت بسیار بالایی وزن کرد. در نتیجه دفعات جابجایی و دان زدن با آن کاهش چشمگیری پیدا میکند. برای مثلا برای حمل ۴ تن دان اگر از فرقون‌معمولی استفاده بشود، ۸۰ بار نیاز به بار زدن است در صورتی که با فرغون باسکول دار تنها با ۱۵ بار زدن میتوان دان مورد نیاز را حمل و به شکلی دقیق وزن گیری کرد.
  • اگر نیاز باشد کارگر در روز ۸۰ بار فرقون را پر کند باید تعداد آن را بشمارد مثلا فرقون اول، دوم ،…، شستم ،… تا ۸۰. در نتیجه علاوه بر خطای صورت گرفته در حین بار زدن ممکن است در شمارش تعداد فرقون های جابجا شده اشتباه صورت گیرد. این موضوع سبب پرت خوراک دام و عدم بالانس جیره میگردد که هر دو برای مرغداری ضرر دارد. ولی وقتی از فرغون باسکول دار استفاده بشود با توجه به حجم بالایی که در فرقون مواد جا میشود تعداد دفعات بار زدن فرقون بسیار کاهش پیدا میکند. در این صورت شمارش بسیار راحت تر است و احتمال خطا و اشتباه بسیار کاهش میابد.
  • دیگر ایراد استفاده از فرقون معمولی بالانس نبودن جیره است (به برنامه غذایی روزانه جوجه جیره میگویند) که باعث بروز بعضی از بیماری ها از جمله آسیت و خودخوری میگردد. بیماری نقرس نیز مخصوص واحد های پرورش مرغ تخم گذار است که از عدم بالانس جیره بوجود می آید.
  • علاوه بر این سرعت دان زدن با فرغون باسکول دار بسیار افزایش پیدا میکند مثلا قبلا اگر ۲ ساعت دان زدن طول میکشید حال کمتر از نیم ساعت دان زدن تمام میشود و کارگر میتواند به بقیه ی وظایفی که دارد مثل رسیدگی بیشتر به مرغ ها و کنترل سالن ها بپردازد.

فرغون باسکول دار

مزایای فرغون دیجبتال اکوصنعت نسبت به دیگر تولیدکنندگان

  • در فرغون باسکول دار که ما تولید میکنیم شیب کاسه توسط پیچ رگلاژ تعبیه شده در زیر کاسه قابل تغییر است یعنی میتوان شیب کاسه را به دلخواه کم و زیاد کرد. اگر شیب زیاد را انتخاب کنیم هنگام تخلیه دان به سرعت و بدون بلند کردن دسته تخلیه میشود.
  • در تنظیم پیچ ها اگر شیب کم را انتخاب کنیم میتوان کاسه فرغون را اصطلاحا پلویی پر کرده و بار زیادتری را در هر نوبت جابجا نمود. فقط هنگامی که اهرم باز شدن در را میزنیم و بار تخلیه میشود ممکن است مقدار کمی از خوراک داخل فرقون بماند که با 10 سانتی متر بلند کردن دسته بار کاملا تخلیه میگرد.
  • فرغون باسکول دار اکوصنعت دارای صندوق محافظ با درب جکدار است که باعث محافظت کامل از نمایشگر میشود. وقتی کارگر با بیل دارد فرقون را پر میکند ممکن است ناخواسته به نمایشگر ضربه بزند و به آن آسیب برساند که صندوق محافظ به طور کامل از نمایشگر محافظت میکند. علاوه بر آن هنگام دان زدن و تبدیل ذرت و سویا به آرد در انبار گرد و غبار زیادی تولید میشود که صندوق از نمایشگر محافظت میکند. در پایان بارگیری معمولا برای جلوگیری از انتشار بیماری در دوره بعدی جوجه ریزی همه ی وسایل را شستشو میدهند. اگر درب صندوق محافظ را ببندیم، به نمایشگر آب نمیرسد و میتوانیم فرغون باسکول دار را شستشو دهیم. فقط لودسل نباید غرق در آب بماند اما میتوان روی آن را اب گرفت. بعضی از شرکت ها به جای استفاده صندوق، سه طرف نمایشگر ورقی را جوش میدهند و جایگزین صندوق جکدار میکنند که نمیتواند محافظت کامل را از نمایشگر را انجام بدهد.
  • از مزایای خوب فرغون باسکول دار ما طراحی استاندار اهرم تخلیه فرغون باسکول دار است که به راحتی و با سرعت باز شده و بار به صورت کامل تخلیه میگردد. شرکت های دیگر اهرم هایی را طراحی کردند که نیاز به نیروی زیادی برای باز کردن درب دارد و زمان زیادی صرف باز کردن درب هاپر خواهد شد.
  • کاسه فرغون مدل ۲۵۰  با ورق ۲ میلی متری و کاسه مدل 300 با ورق 2.5 میلی متری ساخته شده اند در صورتیکه شرکت های دیگر با ورق ۱ میل کار میکنند.
  • در فرغون باسکول دار ما از لودسل ۸۰۰ کیلو گرمی استفاده شده است. با توجه به اینکه معمولا ۲۵۰ کیلوگرم بار با دستگاه جابجا می شود، لودسل همیشه با یک سوم ظرفیت کار میکند و طول عمر طولانی دارد چرا که به لودسل فشار نمی آید. شرکت های رغیب از لودسل ۳۰۰ یا ۵۰۰ کیلویی استفاده میکنند. علاوه بر این، شرکت های رغیب وقتی میخواهند جنس را به مشتری توضیح بدهند میگویند ما فرقون دیجیتال 500 کیلویی تولید میکنیم، به عبارتی ظرفیت دستگاه را برابر با ظرفیت لودسل اعلام میکنند در صورتیکه ۱۸۰ الی ۲۰۰ کیلوگرم بار فله در کاسه جا میشود که باعث نارضایتی مشتری میشود. البته بعضی از شرکت ها فرغون باسکولی با ظرفیت ۵۰۰ کیلو خوراک فله تولید میکنند که دو عیب بزرگ دارد اولا برای جابجایی آن دو کارگر لازم است چون ۵۰۰ کیلو وزن دان و ۲۰۰ کیلو وزن خود دستگاه است پس یک کارگر نمیتواند آن را جابجا کند. دوم اینکه قیمت تمام شده این محصول بالای ۱۰ میلیون خواهد بود.

فرغون باسکول دار

مزایای برجسته

🎯 توزین انواع غله با دقت بالا (50 گرم)

🎯 دارای صفحه نمایشگر دیجیتالی A12 یا SP12

🎯 طراحی استاندارد و بومی

🎯 دارای درب تخلیه آسان به کمک اهرم تخلیه

🎯 کاسه با حجم حداکثری و مناسب جهت حمل بارهای حجیم و فله

🎯 پر سرعت و روان در حرکت، با بکارگیری نیروی انسانی حداقل

🎯 دارای چهار چرخ قدرتمند با قابلیت چرخش دو چرخ عقب

🎯 طراحی بر اساس کاربردهای مختلف و ظرفیت های گوناگون

فرغون باسکول دار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Button